ТЕЗИ СТОСОВНО ПРЕДСТАВНИЦТВ МЗС в РЕГІОНАХ
( на прикладі Західного Регіону)
Вступ |
Починаючи з 1992 року МЗС розпочало розбудову своїх регіональних структур у вигляді Представництв. Основними завданнями новостворених установ було виконання обмеженого кола консульських функцій та забезпечення взаємодії з консульськими установами іноземних держав, розташованих в регіоні. Перші Представництва були створені в містах Одесі та Ужгороді. |
Сучасний стан |
На сьогодні діяльність Представництв (зокрема Львів, Ужгород) є малоефективною, передусім через наявність двох проблем:
Таким чином, Представництва на сьогодні – по суті „поштове відділення” МЗС, яке займається суто технічними справами: приймає скарги громадян, пересилаючи їх до Центрального апарату та ЗДУ, передає диппошту до ЗДУ; співпраця з дипмісіями зводиться до банальної передачі заяв на акредитаційні картки та підписом довідок для отримання номерних знаків; функція координації в кращому випадку зводиться до констатацій дій місцевих органів в зовнішній сфері. |
Актуальна Оцінка |
В результаті Представництво, як структура МЗС, наділена іміджем установи з незрозумілою метою, без жодного натяку на суспільну користь, в якій „відсиджуються” дипломати в перерві між довготерміновими закордонними відрядженнями. |
Ініціатива
|
Необхідно скорегувати місію; Представництво має стати активним елементом реалізації зовнішньої політики держави в регіоні; дієвою і авторитетною структурою МЗС в регіоні.
|
Завдання |
а) сприяння у грамотній розбудові міжрегіональних і транскордонних зносин; взаємодія з єврорегіонами та іншими інструментами транскордонного співробітництва; б) реальна координація зовнішньополітичних контактів регіональних і місцевих органів виконавчої влади та самоврядування, територіальних підрозділів галузевих структур (судові, правоохоронні органи, МНС тощо); в) постійний контроль за цією діяльністю;
а) забезпечення нормального функціонування, додержання привілеїв і імунітетів; б) протокольні функції – забезпечення належного рівня контактів з органами влади регіону, організації спільних заходів тощо; в) у взаємодії з відповідними службами моніторинг за їх діяльністю, визначення можливих загроз національним інтересам; г) технічні функції (акредитація співробітників, транспортних засобів тощо);
а) захист інтересів громадян України при їх контактах з закордонними дипустановами в регіоні; б) функції по легалізації документів; в) зберігання та контроль за використанням дипломатичних і службових паспортів посадовими особами регіону;
а) налагодити високий рівень співпраці з органами влади регіону; б) створити належний рівень матеріально-технічної бази, яка може забезпечити проведення протокольних і інших важливих заходів; в) підвищення авторитету МЗС в регіоні.
|
Щодо реорганізації |
Своєчасним є проведення реорганізації системи Представництв, з одночасною зміною їх функцій. |
Пропозиція |
Утворити регіональне представництво МЗС в Ужгороді, до якого віднести Волинську, Закарпатську, Івано-Франківську, Львівську, Рівненську, Чернівецьку області. |
Доводи |
|
Кадрове забезпечення |
Представник МЗС (пропонується підвищити статус до Посла з особливих доручень МЗС) Радник Представництва МЗС Перший секретар Представництва МЗС Аташе (з виконанням обов’язків діловода) Спеціаліст з фінансово-господарських питань Водій + господарські питання (трудова угода) |
Ален Панов,
Юрист, дипломат, кандидат історичних наук